Статьи

Про ефективну взаємодію команди топ менеджерів, гейміфікацію робочих процесів та важливість підвищення teachability index

Ірина Івасюк
Ірина Івасюк
HR директор компанії TEDIS

Доброго дня, Ірино, в одному зі своїх інтерв’ю ви назвали три основні HR-цілі до 2020 року:

1. Гейміфікація робочих процесів.

2. Діджиталізований і швидко засвоюваний on-boarding.

3. Створення ефективних інструментів утримання персоналу для підвищення конкурентоспроможності бізнесу.

Наскільки змінилися цілі в 2020 році, й розкажіть, будь ласка, докладніше про гейміфікацію.

Про ефективну взаємодію команди топ менеджерів, гейміфікацію робочих процесів та важливість підвищення teachability index
У нас в Департаменті HR є чітке планування на 2020/2021, і Covid наші робочі плани не змінив, лише вніс певні корективи пов’язані з найважливішим пріоритетом – заходи щодо забезпечення безпеки наших співробітників. І, звичайно ж, карантин прискорив дедлайни з часткового переведення системних комунікацій, процесів навчання і розвитку, підбору, відбору й адаптації в онлайн. Для компанії Tedis діджиталізація давно є важливим пріоритетом, а Covid змусив нас реагувати і рухатися в даному напрямку ще швидше. Що стосується гейміфікації, світ зараз змінюється, і в нашій команді все більше співробітників нового покоління, для яких дуже важливими є технологічність, happiness, work-life balance. Дуже важливо не просто забезпечувати базові потреби такі як заробітна плата, а й зробити роботу більш цікавою. Два роки тому на конференції HR days я ознайомилася з презентацію однієї української компанії щодо впровадження гейміфікації в роботу торгової команди. Я поділилася даними матеріалами з СЕО й він підтримав проєкт з гейміфікації для нашої компанії. Однак слід зазначити, що цей процес не є простим, ми розробляємо проєкт своїми силами, враховуємо нові обставини, і можу поки сказати, що ми рухаємося разом з нашими колегами з профільних департаментів відповідно до намічених планів. Планується пілот для департаменту продажів. Щодо ефективних інструментів утримання персоналу для підвищення конкурентоспроможності бізнесу, можу сказати, що спільними зусиллями, починаючи з 2018 року, ми багато працювали з торговою командою над вдосконаленням її мотивації. Нам вдалося досягти значних успіхів, якими ми пишаємося. Зараз у фокусі логістика.
– Яка ваша роль як лідера в компанії і чи змінилась вона в новій реальності, що настала з приходом COVID-19?
Про ефективну взаємодію команди топ менеджерів, гейміфікацію робочих процесів та важливість підвищення teachability index
Сучасні реалії для людей бізнесу в нашій країні характеризуються, перш за все, високим рівнем стресу. У 2020 році додався ще й Covid. Враховуючи те, що люди – це основний ресурс компанії, то головне завдання лідера – допомогти співробітникам адаптуватися до даних реалій у найкоротший час. Якщо говорити про HR-директорів, то зараз особливо важливо організувати ефективну зв’язку з CEO й іншими топами компанії. Якщо є ця зв’язка й єдине бачення, а управління спирається на цінності компанії, то немає нічого неможливого навіть у нових реаліях. На перше місце виходить якісна комунікація пріоритетів і здатність та вміння підтримати і надихати команду в нових онлайн-форматах. Наприклад, наші традиційні піврічні збори – Директорат, на якому керівництво компанії підбиває підсумки періоду і доносить основні пріоритети в роботі для керівників структурних підрозділів, проходили цього року в онлайн-форматі. Ми розуміли, що такий формат сильно відрізняється від традиційних щорічних зборів керівників, де кожен з топів результати роботи департаменту. Цього разу в форматі онлайн спікер був один – СЕО. Захід тривав дві години і був яскравим, інформаційно насиченим і водночас душевним, що дуже надихнуло команду. Бізнес – це, перш за все, прибуток. Але його роблять люди. У нових умовах лідеру вкрай важливо знайти правильний баланс між прагненням досягти планових показників і емпатією. Баланс між безпекою співробітників, що є основним пріоритетом, і здатністю вирішувати складні бізнес-завдання, які стали ще складніше. Важливо чути свою команду, вселяти в неї впевненість, показувати перспективи, розвивати почуття єдності, давати емоційний підйом.
– Як ви тепер знаєте, що турбує ваших співробітників?
Про ефективну взаємодію команди топ менеджерів, гейміфікацію робочих процесів та важливість підвищення teachability index
Одним із головних пріоритетів компанії є робота з залученням команди. У нас на постійній основі діють фокус-групи, орієнтовані на головні драйвери залученості. Серед ключових драйверів – зворотний зв’язок, визнання, умови праці, кар’єрні можливості, навчання і розвиток та інші. Раз на рік ми проводимо дослідження рівня залученості співробітників, визначаємо пріоритети для покращення, розробляємо плани заходів на наступний період. А щомісяця збираємо зворотний зв’язок у співробітників або членів фокус-груп в усіх регіонах України й оцінюємо прогрес виконання планів за системою світлофора: зелений – виконано, жовтий – вибиваємося з термінів (з’ясовуємо, чому) і червоний – недостатній прогрес. Регулярний зворотний зв’язок надзвичайно важливий для нас. Іноді дізнаємося про моменти, які дуже легко вирішити, щоб зробити людей щасливими. Наприклад, поліпшити співробітнику робоче місце – оновити техніку, полагодити або замінити меблі тощо.
– Які якості важливі для сучасного лідера? Можливо, те, що було важливо і потрібно ще в недалекому минулому, зараз втратило свою значущість, а щось, навпаки, актуалізувалося в нових реаліях?
Про ефективну взаємодію команди топ менеджерів, гейміфікацію робочих процесів та важливість підвищення teachability index
Раніше було важливо довгострокове і короткострокове планування. Зараз теж необхідно мати довгострокові цілі, але критичним стало вміння адаптуватися і швидко приймати рішення в умовах турбулентності. Світ настільки нестабільний, що концепція «вийти із зони комфорту» вже не актуальна. Для топ-менеджменту вже немає зони комфорту, є нова реальність, до якої потрібно постійно адаптуватися. Для нашої команди топ-менеджменту це вже звичний формат, і нас ситуація з Covid зовсім не вибила з колії, були прийняті швидкі та правильні рішення для захисту людей і бізнесу. На мою думку, найважливіша компетенція зараз – це швидко реагувати на виклики і швидко приймати правильні рішення.
– Які якості в співробітниках, колегах, партнерах ви цінуєте і, можливо, стали цінувати більше в поточній ситуації?
Про ефективну взаємодію команди топ менеджерів, гейміфікацію робочих процесів та важливість підвищення teachability index
Для мене найважливішим був і залишається високий рівень відповідальності. Щоб пояснити, що я маю на увазі, наведу приклад з мого курсу для наших керівників регіональних структурних підрозділів «Управління людськими ресурсами». Ми вчимося розуміти рівні зрілості працівників – дитина, підліток, юнак, дорослий. Кожному рівню властива своя мотивація. Наприклад, для дитини це доброта і турбота, підлітку важливо бути в зграї. А дорослий – це людина, що усвідомлює в будь-якій ситуації свою відповідальність, у неї в компанії на перше місце виходить не я, а ми, відповідальність за компанію, людей і спільні результати. З такими людьми не страшні жодні труднощі, існує високий рівень довіри та поваги.
– Що сьогодні допомагає вам, команді та компанії бути життєздатними і де ви черпаєте енергію?
Про ефективну взаємодію команди топ менеджерів, гейміфікацію робочих процесів та важливість підвищення teachability index
Я працюю в нереально крутій команді, з високим рівнем відповідальності та любов’ю до компанії. Наші цінності – повага, команда, вплив на результат – не просто слова, ми це доводимо справою. Наші основні принципи роботи, прописані в «Посланні керівному складу», діють, наприклад, мій колега є моїм найближчим другом, ми завжди готові допомагати одне одному, а найгірше, що може бути, – це байдужість, з нею ми не миримося в жодному разі. В основі всього лежить любов до того, що ти робиш. У нас люди не просто залучені, вони закохані і в компанію, і в свою справу. Важливу роль у цьому відіграє наш CEO, тому що вміє надихати і сам є головним носієм корпоративної культури.
– Чи зміниться роль лідера в майбутньому? Як вплине на це поточна ситуація?
Про ефективну взаємодію команди топ менеджерів, гейміфікацію робочих процесів та важливість підвищення teachability index
Якщо говорити про людей – це стиль управління. Я вже 20 років у HR, і вже давно простежується тенденція, якщо ти хочеш стати лідером, за яким будуть готові йти люди, – потрібно відходити від авторитарного стилю. Такий стиль управління та емпатія – несумісні поняття. З моменту заснування компанії Tedis у 2011 р. ми приділяємо багато уваги побудові корпоративної культури, системі цінностей, які є важливими саме для наших працівників. З самого початку ми декларували демократичний стиль управління – кожен має право на голос і кожен має бути почутий. Якщо говорити про бізнес – інноваційний підхід. Світ, тренди змінюються стрімко, приходять люди нового покоління, їхня ментальність абсолютно інша, пришвидшуються інформаційні потоки, життя бачиться через призму соціальних мереж. Якщо ти – лідер, ти маєш блискавично реагувати на зміни, вловлювати їх і вміти швидко адаптуватися до них. А ще важливіше – проявляти інноваційний підхід в бізнесі, не втрачаючи балансу між інтересами співробітників і цілями бізнесу. Важливе завдання HR – відстежувати і презентувати ці тренди, щоби своєчасно запускати необхідні зміни.
– Яку пораду ви б дали людям, котрі хочуть зробити успішну кар’єру?
Про ефективну взаємодію команди топ менеджерів, гейміфікацію робочих процесів та важливість підвищення teachability index
Перше й основне – це любити те, чим ти займаєшся. Коли тобі подобається, тобі хочеться це робити, коли тобі хочеться – у тебе з’являється енергія, а коли є енергія – немає нічого неможливого. Також важливо постійно вчитися, ловити тренди і постійно розвиватися. Щодня підвищувати свій teachability index – дізнаватися щось нове (Примітка: Це показник того, наскільки ви готові вчитися. Він вище, коли ви намагаєтеся набути нову навичку або вивчити щось нове). Ще один дуже важливий момент – вміння вибудовувати комунікацію з людьми. Яким би ти розумним не був, якщо не вмієш взаємодіяти з людьми – буде практично неможливо досягти успіху.
Вакансии дня

Комментарии